دانستنیـهـا


مطالب خواندنی و جالب از همه جا و همه چیز

برای سحری چه بخوریم؟

    بی برو برگرد باید از غذاهای سنگین و خشک در هنگام سحری خودداری کرد و اگر که قرار است در وعده‌ی سحر از غذاهای پختنی استفاده کنیم بهتر است که مقدار آن کم باشد و می‌توان نان و پنیر و سایر میوه‌های تازه را هم در این وعده‌ی غذایی جایگزین کرد.

   متخصصان معتقدند که خوردن شیرینی‌ها را باید در این ماه به حداقل رساند و به جای زولبیا و بامیه بهتر است از خرما و کشمش و انگور استفاده کرد، همچنین بهتر است چای را به جای شکر با عسل شیرین کرد. زولبیا و بامیه در وعده‌ی سحر به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود؛ در سحری همچنین باید از غذاهای محرک و نفاخ ، پرچرب و پر نمک پرهیز نمود؛ مصرف چنین غذاهایی وزن بدن و کلسترول خون را بالا می‌برد و احتمال بروز بیمار‌یهای قلبی و عروقی را افزایش می‌دهد از طرف دیگر مصرف غذاهای پرنمک روزه‌داران را در طول روز تشنه خواهد کرد. کارشناسان تغذیه بر این باورند که در وعده‌ی سحری حتما باید غذا بخوریم؛ حداقل به انداز‌ه‌ی یک وعده صبحانه به همراه یک لیوان شیر و مقداری میوه، در غیر این صورت ممکن است متابولیسم بدن به هم بریزد، و توصیه دیگر این است که بعد از سحری روزه‌داران نخوابند و کمی قدم بزنند.

   + - ٤:۳۱ ‎ب.ظ ; ۱٩ شهریور ۱۳۸٧