ورزش در ماه رمضان

   یکی از پرسش‌های رایج در ماه رمضان این است که آیا در این ماه نیز می‌توان ورزش کرد یا نه؟

به عقیده‌ی پزشکان: فعالیت ورزشی هیچ منافاتی با روزه داری ندارد اما لازم است که روزه‌داران نکاتی را در نظر داشته باشند؛ مهم‌ترین نکته این است که در اوایل ماه  رمضان  برای تطبیق بهتر بدن با شرایط روزه‌داری باید از فعالیت‌های سنگین ورزشی که باعث مصرف زیاد انرژی می‌شود پرهیز نمود؛ برای تطابق بدن با شرایط ماه رمضان، فعالیت ورزشی سبک با صرف اندکی انرژی توصیه می‌شود از جمله پیاده‌روی و تمرینات سبک هوازی.

در این ایام نباید بدن را با انجام فعالیت‌های سنگین خسته کنید، می‌توانید از انواع حرکت‌های کششی و ایروبیک برای تحرک بهره بگیرید و پس از چند روز، با تطبیق بدن با روزه‌داری می‌توانید مانند گذشته به کارهای روزمره و فعالیت‌های ورزشی بپردازید. در این ماه اجتناب از انجام تمرینات سنگین برای آماتور‌ها یک اصل است، اگر ورزشکار حرفه‌ایی نیستید از فعالیت‌های ورزشی درازمدت که علاوه بر مصرف انرژی زیاد تعریق زیادی نیز به همراه دارد پرهیز کنید و اگر در فعالیت‌های سنگین ورزشی شرکت نمو‌ده‌اید ، حتما در هنگام افطار و سحر به مقدار کافی از مواد قندی استفاده کنید( قند طبیعی)؛ همچنین خوردن لبنیات مخصوصا شیر را فراموش نکنید، خرما، بادام، مغز گردو، فندق و پسته نیز از ضعف بدنی ورزشکار آماتور که معمولا در اولین روزهای روزه به دلیل گرسنگی بر بدن عارض می‌شود، تا حدودی جلوگیری می‌کند، مصرف مواد غذایی پروتئینی در یکی از وعده‌های افطار یا سحر توصیه می‌شود.

/ 0 نظر / 6 بازدید